Leesmap



Leren van de 21ste eeuw

  • 10 misverstanden over gepersonaliseerd onderwijs
  • ‘Gepersonaliseerd leren’ is de zoveelste belachelijke onderwijshervorming
  • 13 dingen die we op school willen leren
  • 21st Century Skills are so 20th Century!
  • 21st century skills bestaan helemaal niet
  • 21st Century Skills Don’t Exist. So Why Do We Need Them?
  • 21st Century Skills: The Challenges Ahead
  • 5 eLearning Trends Leading to the End of the Learning Management System
  • 7 dingen die je moet weten over gepersonaliseerd leren
  • 8 digital skills we must teach our children
  • Academische docenten
  • Adaptieve programma’s: wolven in schaapskleren?
  • Ajax nadert de 10.000 uren-regel
  • Beoordelen van competenties van de 21ste eeuw
  • Competenties voor de 21e eeuw
  • De Holle Retoriek van ‘21st-Century Skills’ – Hoezo is kennis minder belangrijk?
  • De mythe van directe instructie
  • De pionier als bruggenbouwer
  • De toekomst van het onderwijs
  • De uitdagingen van 21e-eeuwse vaardigheden
  • De verschillen tussen differentiëren, personaliseren en adaptief leren
  • Differentiëren op basis van formatieve evaluatie
  • Drie mythes over Leren en Lerenden
  • Echt onderwijs helpt tegen nepnieuws
  • Educational fads may be harmful to students
  • Een school zonder vakken en cijfers. En dan komt het eindexamen.
  • Er moet stevig gewied worden in onderwijscurriculum
  • Finland Will Become the First Country in the World to Get Rid of All School Subjects
  • Flipping the Classroom eist een topdocent(e)
  • Gepersonaliseerd onderwijs is de toekomst
  • Het maatwerkdiploma is dood. Lang leve maatwerk!
  • Het onderwijs heeft een schop onder de kont nodig
  • Het zachte progressivisme van Claire Boonstra
  • Hoe ziet het onderwijs van de toekomst eruit?
  • Hoofd, hart en handen-lijst
  • Kennis in je klaslokaal
  • Kennisnet en SLO presenteren nieuw model 21e eeuwse vaardigheden
  • Kinderen moeten kritisch en zelfstandig leren denken....
  • Kom in beweging
  • Leren is niet 'dat zoeken we op'
  • Neglecting Value
  • Onderwijs innoveren: tips & suggesties
  • Onderwijs verandert niet snel
  • Onderwijsraad: Scholen moeten meer met hun tijd meegaan
  • Ouderwets onderwijs blijkt het beste. Of hoe kort door de bocht kan je nog gaan?
  • Peercoaching: bovenbouw coacht onderbouw
  • Personalised learning – what the hell is it? 10 things that work...
  • Scheerens fileert Schnabel
  • The Assessment Problem
  • The False Dichotomy Between Memorization and Conceptual Understanding
  • Troonrede 2013
  • Vier misverstanden over differentiëren
  • Vijf zwart-wit-uitspraken die het onderwijsdebat verarmen
  • Waarom het digital native debat continueert
  • Wees weer streng in het Rotterdamse onderwijs!
  • Willingham: 3 brain facts every educator should know

©2004-2024 W.v.Ravenstein